Min första bröllopstårta


Den här helgen har jag gjort min allra första bröllopstårta. Den första tårtan i fyra våningar, mina första sockerblommor på floristtråd och min första ärbara spets. Mycket nytt alltså. Den största utmaningen i mitt tårtbakande sedan jag började för ett och ett halvt år sedan. Sockerblommorna började jag med för flera veckor sedan, och har gjort om ett gäng innan jag fick till allt. Känner mig nöjd och stolt och hoppas att brudparet blev nöjda och tyckte att tårtan var fin och god.

Tack Elias och Marie att jag fick förtroendet att skapa er bröllopstårta. Jag önskar er all lycka i framtiden.
Kommer aldrig att glömma hur lyckliga ni såg ut där i kyrkan, och vackra är bara förnamnet.

























Tårtorna är bakade på ljusa vaniljbottnar. Fyllda med blåbärsmousse och vitchoklad mousse. 
Spacklade med marängsmörkräm och täckt med sockerpasta. Blommorna är handgjorda i gumpaste och sitter på floristtråd. Hortensian är målad med ätbar pulverfärg. Spetsen är gjord i sockerpasta.

Min första men förhoppningsvis inte min sista bröllopstårta.

Trevlig söndag alla.




Kommentarer

Anonym sa…
Fantastiskt vacker/ Ingela Adamsson
Tack Ingela. Blir glad att höra det.

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning