Min första kurbitsmålning


Det roligaste jag vet är ju att baka och dekorera tårtor, det vet väl alla vid det här laget. Men för ett tag sedan när Eva ville ha en födelsedagstårta med temat kurbits, så fick jag sådan lust att lära mig att måla. Jag hade ingen aning om jag hade någon talang över huvudtaget, men ville i varje fall prova för att få veta. Så i helgen var det dags, två heldagar med fantastiskt duktiga Åse Larsjos som lärare, och ett mycket trevligt gäng damer och en herre.



 Jag trodde aldrig i min min vildaste fantasi att jag skulle kunna måla den där träbrickan som Åse hade till var och en av oss.





Vi övade och övade på kartongbitarna. Sedan kom träbrickorna fram.
 Alla gjorde fantastiskt fina målningar.





Så här blev min. Min livs första målning och jag känner mig sååå lycklig.

Prova du med, man måste helt enkelt våga ta steget och prova lite nya saker i livet, det piggar upp.

Ha en underbar dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning