Svamp pizza

 Jag har gjort många goda pizzor sedan jag köpte mitt bakstål från Gourmetstål. 

Men nu undrar jag om inte den här var den allra godaste jag gjort.

 Jag fick hem flera olika produkter från Zeta bl.a en svamp créme med tryffel och ugnsbakade tomater som jag använde mig av i mitt pizzabak i dag.





Gör egen pizzadeg, det blir så otroligt gott. Det enda som behövs är lite framförhållning och tålamod eftersom den ska jäsa långsamt. Degen går utmärkt att frysa när den är färdigjäst, och sedan låter man den tina i kylen till nästa dag och bakar sedan ut den som vanligt.

Mitt recept på pizzadeg med jäst hittar du Här.

Pizzadeg på surdeg hittar du Här.


Svamp pizza 1 st

2 msk Zetas svamp créme med tryffel

2 msk créme fraiche 

Ca 60 g  Zetas ugnsbakade tomater + 30 g  till toppingen

En näve färsk svamp tex kantareller och champinjoner. 

2 msk riven mozzarella

 2 msk riven parmesanost. 

Salt

Peppar

Ruccola


Strimla de ugnsbakade tomaterna. 

Blanda 60 g av tomaterna med svampcréme och créme fraich. 


Smörstek svampen i en stekpanna, salta och peppra. 

Baka ut pizzadegen. 

Bred på svamp och tomatcrémen. 

Fördela osten över crémen, sedan svampen och lite mer av de strimlade ugnsbakade tomaterna. 


Grädda 250-275 grader varmluft på väl uppvärmt bakstål om du har (rekommenderar starkt) om du inte har så värm upp en ugnsplåt.

Grädda pizzan till fin färg ca 5-10 minuter.


Strö över lite ruccola.


Ät och njut


Innan gräddning

Lycka till! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning