Fotbollstårta











Nu har jag fått gjort det roligaste som finns....tårta .Den var till  Erik som fyller 9 år i dag. 
Stort GRATTIS till dig och hoppas du blev riktigt glad. Dina favorit smaker var den fylld med också.

Ljusa vaniljbottnar. Fylld med vitchoklad mousse och jordgubb mousse. Skivade färska jordgubbar.
Spacklad med maräng smörkräm smaksatt med lite vanilj och citron. Täckt med sockerpasta och marsipan. 
Figuren modellerad i sockerpasta.

Det blir en bra bakavslutning på den här veckan. Nu drar vi till Turkiet en vecka. Det ska bli riktigt skönt att få komma i väg på lite sol och badsemester. Jag får väl fota på lite Turkiska bakverk och inspirera er på det viset.
Jag kom att tänka på något roligt som yngsta sonen sa när vi kom till Grekland en gång för länge sedan.Jag kommer inte i håg exakt hur gammal han var, kanske 7 år kan jag tippa. 

- Mamma är vi terrorister nu ?
- Nej men vi är TURISTER.  Han har sagt mycket gulligt i sina dar. Får se om jag kommer på något mer längre fram.
 Ha en underbar semester ni som har den nu eller framför er. Det ska vi ha.

KRAAAM





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning