Fotbollstårta Argentina

   

Nu har jag fått gjort en fotbollstårta igen. Den här gången var det Robin son fyllde 8 år och gillar fotboll.
Han håller på Argentina, och ville att det skulle vara med på tårtan.Så här blev i varje fall slutresultatet.  Robin hade varit både stolt och nöjd på sitt kalas fick jag höra. Det är det som är hela grejen med att baka. Att få glädja andra och göra så att den som ska ha tårtan känner att den är gjord just för honom / henne. 

Den är gjord på ljusa vaniljbottnar och fylld med vitchokladmousse, blåbärsmousse och färska hallon.
Spacklad med marängsmörkräm smaksatt med lite citron.
Den är täckt med sockerpasta och bollen är gjord i rice krispies treat.( det kommer att dyka upp ett recept och steg för steg på detta snart )



I veckan ska jag baka till min egen Robin. Där har jag helt fria händer och då ska jag passa på att göra en tårta som jag har velat gjort länge. 

BAY BAY  !!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning