Tårtor med choklad ganache






Tidigt i morse var äldsta sonen Robin hit och hämtade sina tårtor som han hade beställt av mig. Han har nyligen börjat ett nytt jobb och ville bjuda sina trevliga jobbar kompisar på tårta. Det var fint gjort tycker jag. Det ska bli spännande och höra vad dom tyckte sedan.
Det här med att baka tårtor när det är tropisk hetta, är ingen hit i alla fall. Smörkrämen betedde sig väldigt konstigt och det var med nöd och näppe den kom någorlunda snyggt på.

Dom är gjorda på ljusa vaniljbottnar, och fyllda med lemon curde blandat med vispad grädde. Sedan är det hallonmousse. Den är spacklad med marängsmörkräm smaksatt med vit / mörk choklad. Ovanpå har jag hällt på en chokladganach.

I dag har jag bestämt mig för att bara vara, inte baka. Får se om det går att hålla.

Trevlig fredag på er !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning