Doptårtor till lilla Nova

 I dag var det en stor dag för lilla Nova och hennes familj. Dop stod på Schemat och jag fick förtroendet att baka hennes tårtor. Önskemålet var att tårtorna skulle vara lila, sedan fick jag fria händer. Tjohoo....det är det roligaste jag vet. Jag gjorde dem olika alla tre, med ett gemensamt tema.
Så här blev de.

















De är gjorda på glutenfria vaniljbottnar, fyllda med laktosfri blåbär och vitchokladmousse.
Spacklad med marängsmörkräm och täckt med sockerpasta. Dekorationerna är gjorda i sockerpasta och gumpaste. Spetsen är sockerpasta.

Hoppas familjen och alla gäster blev nöjda, och att ni fick en riktigt glädjefylld dag.

Sist men inte minst skickar jag lyckönskningar till lilla Nova.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning