Rönnbärskvist i socker.



När vi var ute och gick i det fina vårvädret i lördags och såg alla vackra rönnbär överallt, så fick jag sådan lust att göra en i sockerpasta. Så kan jag tänka om många saker jag ser i min vardag ( lite sjukt nästan )
 Hur som haver så plockade jag med mig en kvist hem, för det är lättast att ha den framför sig när man skapar, än på en bild från Google. Sedan färgade, knådade och kavlade jag.  Jag satte alla delar på floristtråd och lät det torka. Sedan målade jag med ätbar pulverfärg för att få en mer levande rönnbärskvist. Sedan tejpade jag floristtejp runt alla trådar och band samman alltihop. Jag blev väldigt nöjd och glad när den slutligen blev klar. Nu ska jag göra några fina höstlöv också, och kanske en liten svamp eller två. Sedan är det bara själva tårtan kvar.

Tänk vad mycket glädje det finns i lite socker.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning