Djungeltårta



Med den här tårtan bidrog jag i en tävling som Hela Sverige bakar hade i maj 2014. Jag hade gjort den straxt innan till min arbetskamrats lilla son Julian som fyllde 2 år. Det var många som var med och tävlade och jag blev nästan lite chockad när jag fick mailet att jag hade vunnit. Jag vann förutom äran en fin assistent och presentkort på bla. Kunsörnens baksortiment . Som sagt chockad och fantastiskt glad.

Tårtan är gjord på ljusa vaniljbottnar. Fylld med vaniljkräm och chokladmousse. Spacklad med marängsmörkräm  och täckt med sockerpasta. Figurerna är i sockerpasta och sedan är den handmålad med ätbar färg.







Att baka och skapa är det roligaste som finns. Hoppas att det aldrig tar slut.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning