Kurbitstårta

Den här helgen har jag gjort en födelsedags tårta till Eva. Hon gillar modern kurbitsmålning och så gillar hon rosa och cerise. Min första tanke var att måla på tårtan, såg i mitt huvud hur snyggt det skulle vara. Sedan kom jag på att det är ju inte helt lätt att få till snyggt, särskilt när man inte kan måla. Till slut så gjorde jag min egen tolkning av kurbits och gjorde mönstret och blommorna i sockerpasta. Hästarna har jag däremot målat för hand, med liten pensel och en tandpetare.

Så här blev resultatet.






Den är gjord på ljusa vaniljbottnar, fylld med choklad och hallonmousse. Spacklad med marängsmörkräm och täckt med sockerpasta. Dekorationer i sockerpasta och hästarna målade med ätbar livsmedelsfärg.
Blev taggad av kurbitsmålning och tänker gå en kurs i vår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur jag klär en bakform

Halloumi och zucchinibiffar

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning