Cream cheese frosting

Det här är en riktigt god frosting som man kan använda till lite allt möjligt, inte bara som frosting på cupcakes alltså. Jag hade den till mina macarons sist och det blev väldigt gott. Jag gjorde en sats och blandade ena hälften med 100 g smält avsvalnad vit choklad, och den andra med blåbär. Här kommer receptet.



200 g rumsvarmt smör
Frön från en vaniljstång eller 1-1/2 tsk äkta vaniljpulver
4 dl florsocker
200 g philadelphiaost
1 msk pressad citron

Vispa smör och vanilj till en mjuk och  len konsistens. Tillsätt florsocker, osten och citronsaften.
Vispa allt till en fluffig konsistens.

Vill man smaksätta den mer så gör man det nu.


Jag använde blåbär i den ena halvan till mina macarons.




Och vitchoklad i den andra som jag dessutom färgade med lite gul pastafärg.

Grundreceptet har jag lånat från Manuela Kjeilen fina bok Just Sweet.

Prova du med. Lycka till!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur jag klär en bakform

Halloumi och zucchinibiffar

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning