Hemgjord glass med choklad och oreo

I går svängde jag ihop världens godaste och enklaste glass. Jag kommer nog aldrig köpa fabriksgjord glasspaket i fortsättningen. 
Jag använde endast tre ingredienser.




5 dl grädde
En burk kondenserad mjölk med chookladsmak
Ett paket Oreokakor


Vispa grädden ganska löst, häll i den kondenserade mjölken och vispa till en fast vispgräddkonsistens. 

Krossa ca 8 st oreokakor i en skål och vänd ner i gräddblandningen.

Lägg blandningen i en större plastburk med lock och ställ in i frysen.
Om du kan vänta tills nästa dag så vet du att den är klar, annars får du känna på den efter några timmar och kolla om den är lagom frusen.






Det här måste du testa, du kommer att älska den jag lovar.

Lycka till!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning