Kurbitstårta till Ulla-Stina

Vilken underbar söndags morgon. Klockan är endast halv sju, solen skiner och det ser ut att bli en fantastiskt fin dag och så gick Måns och vann Eurovision Song Contest 2015, kan inte bli bättre än så.


I går så fyllde Ulla-Stina 75 år. Hennes dotter Ulrika frågade mig om jag ville göra två stycken fina tårtor till kalaset. Hon tyckte om kurbitstårtan jag gjort tidigare och ville ha något liknande till sin mammas födelsedag.




De är gjorda på ljusa vaniljbottnar. Fyllda med hallonmousse och choklad mousse, den ena med vit och den andra med mörkchoklad.
Spacklade med marängsmörkräm smaksatt med hallon. Täckta med sockerpasta.
Dekorationerna är gjorda i sockerpasta och målade med livsmedelfärg.

Hoppas ni fick en glädjefylld dag och stort GRATTIS till Ulla-Stina.

Här nedan finner du recepten som jag har använt mig av till de här tårtorna.













Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning