Surftårta

Att få göra tårta till någon som ska få den  personen att känna sig speciell och älskad, är hela grejen med mitt tårtmakeri.

Göra en tårta som träffar mitt i prick skulle man kunna utrycka det.

Igår var det en sådan tårta när mammans glädjetårar föll och jag fick en stor kram.

Tårtan är till Emmy som fyllde 19 år.






Vad Emmys stora intresse är går inte att missa.

Den är gjord på ljusa vaniljbottnar.
 Fylld med hallonmousse och vitchokladmousse.
Spacklad med marängsmörkräm .
Täckt med sockerpasta.
Dekorationerna är modellerade i sockerpasta.
Vill du veta hur jag gjorde snäckan ovan så kommer det en steg för steg beskrivning på den snart.


Här nedan hittar du recepten jag använt mig av.













Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning