Babblartårta till Alice

I går var det kalas för lilla Alice som fyllde 1 år.
Det var hennes mormor Karin som ville ge henne en fin tårta på hennes första födelsedag.




Den är gjord på ljusa glutenfria bottnar. Fylld med hemgjord hallonsylt och mjölkfri vaniljkräm.
 Spacklad med mjölkfri marängsmörkräm smaksatt med mörk choklad.
Täckt med sockerpasta och dekorationerna är gjorda i sockerpasta.

Hoppas du kände igen och blev glad av dina favoriter som satt där på tårtan.

Stort GRATTIS till Alice!

Recepten finner du i länkarna nedan.

Vaniljkrämen bytte jag bara ut mjölken mot Oatlys iMat gjord på havre.

Tårtbotten bytte jag ut vetemjölet mot glutenfritt.

Marängsmörkrämen gjorde jag på mjölkfritt margarin.




Sylten kokade jag på frysta hallon och tillsatte syltsocker.

Obs.
Om du ska göra en helt glutenfri tårta så måste du veta om den som är glutenintolerant tål iMat, där det kan finnas en del gluten.
Bara som en liten parantes.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning