Mosaiktårta

             På torsdag slutar min yngsta son nian, min lilla kille har blivit stor.    
När han skulle börja tredje klass bytte vi skola och valde  friskolan Mosaik.
 Det var ett riktigt bra val, åren har gått och nu är det bara några få dagar till skolavslutningen.
 I dag tog David med sig en tårta till lärarna för att visa våran uppskattning.







Den är gjord på ljusa glutenfria bottnar. Fylld med laktosfri mörkchokladfluff och laktosfri hallonmousse och hemkokt hallonsylt. Spacklad med laktosfri marängsmörkräm smaksatt med mörk choklad. Täckt med sockerpasta och dekorationer i sockerpasta.

Hoppas den smakade bra och att det blev en glad överraskning.


Recepten jag använt mig av finner du i länkarna nedan.

Grädden och smöret har jag bara bytt ut mot laktosfritt.
Mjölet mot glutenfritt.
Vit choklad mot mörk.
Sylten har jag bara kokat hallon med syltsocker.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning