Smothie med jordgubbar och blåbär och chiafrön

Smothie har blivit en favorit hos mig sedan jag började mitt nya hälsosamma liv.
Jag köpte mig en ny och fin blender som är ett av alla tillbehör till min älskade Ankarum.


Man lägger  assistenten på sidan och tar bort ett litet lock som sitter där.
Sätter fast mixern och drar i gång.

Min först smothie i min nya mixer blev den här.


Jag körde på mild lättyoghurt denna gången och det blev såå gott.

Det här behöver du:

2.5 dl lättyoghurt
1-2 dl frusna jordgubbar
1 dl frusna blåbär
1 mått proteinpulver (om man har)
2 msk chiafrön
En liten näve hasselnötter

Gör så här:

Släng ner allt i mixern och mixa ca 30 sekunder.
Har du en vanlig stavmixer så bör du tina jordgubbarna lite om det ska fungera.

Häll upp i tallrik och toppa med vad du vill.
Jag tog pumpafrön, lite hackad mandel, granatäpple och kokos.
Jag gillar när det är något knaprigt i allt det mjuka.



Mitt proteinpulver smakar vanilj, så har du inte tillgång till det så kan du smaksätta med vaniljpulver om du vill.

Lycka till!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning