Paw Patrol tårta

Det är alltid spännande att göra tårtor med för mig nya teman.
Den här gången var det Melker som gillar Paw Patrol, ett gäng gulliga hundar med olika uppdrag. Jag gjorde två av dem som Melker tyckte var viktigast. Det var Marshall den prickiga brandmanshunden och polishunden Shase.
Så i går när Melker hade sitt 5-års kalas så fick han sin Paw Patrol tårta.









Melker blev jätte glad för tårtan men lite ledsen när de skulle äta upp den.

Tårtan är bakade på chokladtårtbottnar enligt det här receptet, jag bara bytte ut en del av mjölet mot kakao. Fyllningarna var hallonmousse och vaniljkräm blandat med vispad grädde. Bottnarna fick också ett tunnt lager hemkokt hallonsylt.
Tårtan spacklades med marängsmörkräm som jag smaksatte med vanilj och smält mörk 55% choklad. 
Slutligen täckte jag tårtan med sockerpasta.
Figurerna är modellerade i sockerpasta och sedan har jag målat med ätbar livsmedelsfärg.

Tårtan fick bra betyg i smak och utseende av gästerna, 10 hundar av 10 möjliga.

Är gästerna nöjda så är jag nöjd.

Hoppas du hade ett riktigt roligt kalas Melker och att du fick många fina presenter.

Hurra Hurra Hurra Hurra!!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning