Svt Dalarna Nyheter

I tisdags förra vecka ringde Charlotte från Svt Dalarna och frågade om de fick komma och filma mig och mitt arbete i köket på förskolan. De hade fått tips att jag var så kreativ och gjorde roliga saker av maten till barnen. Jag blev förståss jätte glad och lite stolt att de ville komma och att det var folk som hade tipsat dem gjorde mig rörd. Så i torsdags så kom de, Patrik och Charlotte och jag var lite nervös såklart. Det gick bra och i nyhetsändningen i fredags kom inslaget och jag tyckte att det blev bra och känner mig både nöjd och lite stolt.




Jag gjorde julgranar av grönsakerna.


Varmrätten blev en helt vanlig gratäng med varmrökt och rimmad lax



Till mellis fick de fruktsallad med vattenmelon, banan och amerikanska blåbär.
Av skalet gjorde jag en sköldpadda som jag lade fruktsalladen i.




Sedan bakade jag vörbröd som jag formade till grisar.




De filmade och intervjuvade även några barn, men de blev lite blyga när kameran och mikrofonen kom fram så det kom tyvärr inte med.

Det blev en fantastiskt rolig dag!

Vill man titta på klippet så går man in på Svt Dalarna och kollar nyheterna från fredagen den 22 december, det är några minuter in i sändningen och det kommer ligga kvar till fredagen den 31 december.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning