Årets Förskolekock 2022

 Jag vill berätta för er som inte vet att jag har den 20 september vunnit den ärofyllda titeln Årets Förskolekock 2022 av den prestigefyllda  restauranguiden White Guide Junior.  

Juryns motivering:

Med din värme, ditt lugn och din enorma kreativitet i både köket och det pedagogiska rummet. Med dig som kock får barnen en riktig smakstart I livet.




Om White Guide Junior

White Guide Junior ska bidra till att höja kvaliteten på den offentliga gastronomin genom att lyfta fram och sprida goda exempel från skolmatssverige. Bland kategorierna kan nämnas Årets Förskolekök, Årets Förskolekock och Årets skolmatsrätt som jag var nominerad i och kom 4:a i Årets Förskolekök och vann alltså Årets Förskolekock.

Det har varit en rolig resa med spontanbesök av WGJ som kom och provsmakade min mat och såg hur jag jobbar på förskolan med måltidpedagogik, klimatsmart och hur jag samarbetar med pedagogerna och barnen. Hon som kom heter Eva Kvanta och hon sa att hon var lyrisk och lät Mmmmm, när hon provsmakade min lasagne som jag gjort på en belugalinssås. Denna dag var en dag som jag kallar klimatsmart fest på rest då jag gör frysrensning och det kan bli olika rätter på olika avdelningar. De minsta fick korvstroganoff som hon också provsmakade. Det verkade gått hem;)


Jag vill passa på och tacka alla snälla människor som grattat mig och skrivit fina meddelanden, skickat blommor och varit så underbara, stort tack ! Det betyder jättemycket.

Jag hade lovat att bjuda mina kollegor på förskolan på tårta om jag vann och då gjorde jag en tårta som såg ut som min fina kockrock jag fick i pris.


 




Det finns reportage i Dala demokraten, Falu Kuriren och P4 Dalarna var här också.




Kommentarer

Minna E sa…
Detta ÄR D U så värd fina Lena, du gör såååå mycket gott👌❤️💕❤️💕❤️😍😍😍😍

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning