Tandlösetårta

 I dag hade mitt barnbarn Bons Gustav 5-årskalas och han ville bjuda sina kompisar på draktränarens drake Tandlöse som tårta, och det fick han såklart.





Han valde drakens öga på sin bit :) 

Den bakades på ljusa bottnar smaksatt med citronzest receptet Här.

Den fylldes med bananmousse. och /jordgubbsmousse.

  och täcktes och dekorerade med marsipan.

Jag penslade bottnarna med /citronsirap.  blir saftigt och gott.

När jag montetade ihop tårtan gjorde jag lika som jag gjorde med Elviras tårta så här 👇



Tack finaste Gustav för en rolig och fint kalas ❤️

Kommentarer

Nathalie sa…
Åh så fin! Bakade en liknande efter en del hjälp från personalen på Tårtverket, så himla roligt att skapa något kreativt!

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning