Unicorn cake






Min första unicorntårta gjorde jag till Allis som fyllde 6 år.
Hon gillar rosa så det blev den genomgående färgen på de spritsade blommorna.






Den bakades på ljusa vaniljbottnar och fylldes med jordgubbsmousse och vaniljkräm blandat med vispad grädde, som också kallas glasskräm eftersom det smakar lite som mjukglass.
Den är spacklad med marängsmörkräm smaksatt med vanilj som även blommorna är spritsade med. Den är täckt med sockerpasta och hornet, öronen, ögonen och namnskylten är gjorda av sockerpasta och målade med livsmedelfärg.

Tårtan hade gjort succé fick jag höra och det gjorde mig så glad.

Grattis Allis! Hoppas du fick en toppenfin födelsedag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning